Transport w doładunku organizujemy do 48 godzin

HomeRóżne

Transport w doładunku organizujemy do 48 godzin

Oświetlenie do biura: najważniejsze zasady
Czy jesteś kobietą sukcesu?
Grawerowanie – to warto wiedzieć

Logistyka w transporcie to działania, które mają na celu optymalizację kosztów pieniężnych i środowiskowych planowanych kursów. Działania, jakie są podejmowane to, między innymi, zarządzanie kursami tak, by uniknąć pustych przebiegów, wybieranie najlepszych i najszybszych tras oraz transport w doładunku. Na czym on polega? Czy da się go zorganizować w 48 godzin?

Co to jest transport w doładunku?

Transport drogowy w doładunku jest to usługa, która polega na doładowaniu ładunku klienta do pojazdu z wolną przestrzenią ładunkową. Innymi słowy, nie trzeba każdej paczki dostarczać osobno, jeśli jadą one i tak w tym samym kierunku. Ładunek jest dostarczany do odbiorcy końcowego, bo taki najczęściej jest cel usługi. Zadaniem firmy spedycyjnej jest odszukanie pojazdu z dostępną przestrzenią ładunkową na danej trasie. To pozwala oszczędzić mnóstwo pieniędzy wydanych nie tylko na paliwo, ale całą organizację wysyłki ładunku. 

Czy organizacja transportu w doładunku może być szybka?

Jeśli firma transportowa ma utworzoną sieć kontaktów i współpracuje z innymi przewoźnikami, może łatwo znaleźć kurs, który można doładować, by zoptymalizować koszt przewozu. Niezbędne jest do tego oprogramowanie i specjalne bazy do zarządzania ładunkami, trasami i pojazdami. Istnieją firmy, które dobrze sobie z tym radzą np. Stan-Trans (https://www.stan-trans.com.pl/). Są one w stanie już w 48 godzin zorganizować transport w doładunku. To bardzo korzystne dla klienta, ponieważ płaci on wtedy nie za cały samochód (naczepę), ale tylko za część powierzchni ładunkowej. 

Transport w doładunku a drobnicowy

Transport drobnicowy jest droższy niż ten w doładunku. Polega na odbiorze od kilku dostawców ładunków i skonsolidowaniu ich w jedną przesyłkę, a potem rozdysponowaniu  do miejsc docelowych. Ten drugi  polega na doładowaniu wolnej przestrzeni w naczepie, co zmniejsza koszt transportu. Usługa jest tania, choć wynika dobrej organizacji i często znalezienie pojazdu z wolnym fragmentem naczepy nie jest możliwe. 

Jedno jest pewne – warto wybierać firmy, które oferują wiele rozwiązań, w zależności od potrzeb klienta. Pozwala to optymalizować koszty i rzeczywiście zleceniodawca płaci za to, co chciał osiągnąć. Firmy z rozbudowaną flotą, bogatą ofertą, oferujące usługi krajowe i międzynarodowe często mają większe możliwości, niż te małe, z ograniczoną pulą propozycji.

COMMENTS