Czym jest identyfikacja wizualna firmy?

HomeMarketing

Czym jest identyfikacja wizualna firmy?

Czym jest Content Marketing
Smycze odblaskowe – czy wciąż są popularne?
Animacje reklamowe – dlaczego są lepsze od filmu reklamowego?

Identyfikacja wizualna to zestaw narzędzi, które służą do stworzenia określonego wizerunku marki. Dzięki temu firma staje się rozpoznawalna na rynku i wyróżnia się na tle konkurencji. Najważniejszą rzeczą w identyfikacji wizualnej jest to, że powinna być spójna i powtarzalna. Istnieje szereg narzędzi wykorzystywanych w projektowaniu identyfikacji wizualnej i uznawanych za jej nośniki.

Podstawowe nośniki identyfikacji wizualnej

Logotypy są uważane za najważniejszy nośnik identyfikacji wizualnej. Warto pamiętać, czym jest logotyp. Jest to oryginalny znak, który odróżnia daną firmę lub produkt od produktów konkurencji. Na podstawie tego elementu odbiorca może już wyrobić sobie pewną opinię o marce. Dlatego ważne jest, aby zaprojektować logo, które jest zarówno oryginalne, jak i natychmiast rozpoznawalne. Weźmy na przykład pod uwagę schematy kolorystyczne i emocje, jakie wywołują w nas określone kolory. Czerwony to kolor energetyczny, zielony z kolei uspokaja. Brązowy kojarzy się z bezpieczeństwem. Wybierz prosty, ale rzucający się w oczy kształt, inspirowany czymś związanym z Twoim produktem lub branżą. 

W zależności od branży, na identyfikację wizualną marki składają się wszystkie elementy graficzne, które ją identyfikują i odróżniają od innych marek. Na przykład, kolory mają szerokie znaczenie. Przykłady zostały wymienione wcześniej. Warto jednak pamiętać, że nie tylko podstawowe kolory sprawdzą się w logotypie. Złamane bielą, ciemniejsze, przybrudzone również będą dobrym wyróżnikiem firmy. 

Używając liternictwa do identyfikacji wizualnej, marka może mieć swój własny krój pisma. Z wyglądem i opakowaniem produktu związane są określone elementy graficzne, które są również składnikami identyfikacji wizualnej. Ten sam font w reklamach, na produktach i na stronie internetowej to czasem świetny wybór, który zwraca uwagę odbiorców.

Inne przykłady elementów, które wpływają na identyfikację wizualną

W branży gastronomicznej często spotykamy się z powtarzalnością wnętrz w sieciach restauracji, kawiarni i fast foodów. Jest to bardzo ważny element identyfikacji wizualnej w tym sektorze, ponieważ wpływa na odbiorców, którzy spędzając czas w określonej przestrzeni, zapamiętują jej detale. Podobnie wygląda kwestia sklepów odzieżowych i supermarketów. Podobne elementy wnętrz, wystaw lub rozwiązań pozwalają klientowi jeszcze lepiej zapamiętać, w jakim sklepie zrobił zakupy i wpłynąć na jego wierność marce.

COMMENTS